12.06.2024
8:00 – 9:00
Rejestracja uczestników
Registration of participants
9:00 – 9:30
Oficjalne otwarcie Seminarium
Official opening of the Seminar
Wystąpienia:
- Prezydent Polish Tunnelling Association,
- Przedstawiciel władz Politechniki Warszawskiej,
- Przedstawiciel Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy,
- Prezydent ITA-AITES – Arnold DIX.
Speakers:
- President of Polish Tunnelling Association,
- Representative of Warsaw University of Technology,
- Representative of the Capital City of Warsaw,
- President of ITA-AITES – Arnold DIX.
Arnold DIX – Prezydent ITA-AITES / President of ITA-AITES
Sesja I – Jubileusz 50-lecia ITA-AITES
Session I – 50th Anniversary of ITA-AITES
9:30 – 10:00
Dymitr Petrow-Ganew (Herrenknecht AG)
Innowacje i wyzwania w tunelowaniu zmechanizowanym na przestrzeni 50 lat
Innovations and challenges in mechanized tunneling over 50 years
10:00 – 10:30
Olivier Vion (ITA-AITES)
50 lat ITA-AITES
50th Anniversary of ITA-AITES
10:30 – 11:00
Jinxiu (Jenny) YAN (ITA-AITES)
Rozwój budowy tuneli w Chinach na przestrzeni ostatnich 50 lat
Development of tunnel construction in China over the past 50 years
11:00 – 11:15
Wawrzyniec Wychowański (Metroprojekt)
Udział BP Metroprojekt w projektowaniu metra w Warszawie na przestrzeni 70 lat
Participation of Metroprojekt in the design of the Warsaw metro over the past 70 years
11:15 – 11:40
Przerwa kawowa / Coffee break
Sesja II – Rozwój budowy metra w Warszawie
Session II – Development of metro in Warsaw
11:40 – 12:00
Katarzyna Strzegowska (Zarząd Transportu Miejskiego)
Rola metra w systemie transportowym w Warszawie
The role of the metro in the transport system in Warsaw
12:00 – 12:20
Jerzy Lejk (Metro Warszawskie)
Perspektywy rozwoju sieci metra w Warszawie
The metro network development in Warsaw
12:20 – 12:30
Dawid Gumiński (Gulermak)
II linia metra – Dotychczasowe doświadczenia
Metro line 2 – Current experience
12:30 – 12:40
Marcin Przepiórka (ILF Consulting Engineers Polska)
Linia M3 – Nowy początek, nowe wyzwania
Metro line 3 – New beginning, new challenges
12:40 – 12:50
Karol Kalwarczyk (Metro Warszawskie)
IV linia metra w Warszawie – prace przedprojektowe
Metro line 4 in Warsaw – pre-design works
12:50 – 13:10
Benoit de Rivaz (Bekaert)
Zastosowanie fibrobetonu w obudowie tuneli metra
The use of SFRC in TBM tunnel lining
13:10 – 13:30
Dyskusja
Discussion
13:30 – 14:30
Przerwa obiadowa
Lunch break
Sesja III – Wyzwania tunelowania
Session III – Challenges in tunnelling
14:30 – 14:50
Dominik Rybka, Adrian Gajewski (Metroprojekt)
Wyzwania w projektowaniu tuneli Kolei Dużych Prędkości w Polsce
Challenges in the design of High-Speed Train tunnels in Poland
14:50 – 15:10
Andrea Pigorini (ITA-AITES)
Budowa tuneli kolejowych pod włoskimi miastami: Podziemna linia Kolei Dużych Prędkości w Bolonii i inne tunele kolei miejskiej
Building railroad tunnels underneath Italian cities: High speed railway line underpass of the city of Bologna and other urban railroad tunnels
15:10 – 15:30
Emilia Błach (Soletanche Polska)
Zastosowanie iniekcji kompensacyjnej podczas drążenia tuneli tarczami zmechanizowanymi w gęstej zabudowie miejskiej
The use of compensation grouting during TBM tunnelling in dense urban areas
15:30 – 15:50
Klaus Rieker (ITA AITES)
Tunel drogowo-kolejowy pod cieśniną Fehmarn między Danią a Niemcami – przegląd i stan zaawansowania
Fehmarnbelt Tunnel – Overview and Current Status
15:50 – 16:10
Dymitr Petrow-Ganew/Paweł Kraciuk (Herrenknecht AG)
Tunel drogowy na S19 drążony tarczą zmechanizowaną
Mechanized tunnelling for road tunnel construction on S19 motorway
16:10 – 16:30
Julita Borkowska (GDDKiA)
Tunel drogowy w na obwodnicy Szczecina
Road tunel on the ring road of Szczecin in Poland