Wydarzenia
|
Światowy Kongres Tunelowy, World Tunnel Congress – Neapol, 3-9 maja 2019r.
... więcej >>
Światowy Kongres Tunelowy, World Tunnel Congress – Dubaj, 21-26 kwietnia 2018r.
... więcej >>
III Konferencja Budownictwo Podziemne, Wykorzystanie przestrzeni podziemnej
WARSZAWA 11-12.04.2018
... więcej >>
Światowy Kongres Tunelowy, World Tunnel Congress - pod hasłem “Surface challenges – underground solutions” - Bergen, 9-15 czerwca 2017
... więcej >>
Światowy Kongres Tunelowy, World Tunnel Congress San Francisco, 22-28 kwietnia 2016r.
... więcej >>
13. Konferencja Międzynarodowa Budownictwo Podziemne Praga 2016 (13th International Conference Underground Construction Prague 2016) oraz 3. Konferencja Tunelowa Krajów Europy Wschodniej, 3rd Eastern European Tunnelling Conference, 23-25 maja 2016.r
... więcej >>
Światowy Kongres Tunelowy, World Tunnel Congress Dubrovnik, Chorwacja, 22-28 maja 2015r.
... więcej >>
Światowy Kongres Tunelowy, World Tunnel Congress Brazylia, 11-15 maja 2014r.
... więcej >>
II SYMPOZJUM "Tunel drogowy pod Martwą Wisłą" Gdańsk, 13.02.2014 r.
... więcej >>
Światowy Kongres Tunelowy – Genewa, 1-6 czerwiec 2013 r.
... więcej >>
Światowy Kongres Tunelowy – Bangkok, 21-23 maj 2012 r.
... więcej >>
Sympozium BEZPIECZEŃSTWO PRZECIWPOŻAROWE W TUNELACH SAMOCHODOWYCH, KOLEJOWYCH I METRA
odbyło się w hotelu Sheraton w Warszawie w dniu 2 pażdziernika 2006 roku.
... więcej >>
Sympozium ZMECHANIZOWANE METODY BUDOWY TUNELI
odbyło się w sali Koncertowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie w dniu 5 września 2005 roku.
... więcej >>
|
|
Światowy Kongres Tunelowy – Genewa, 1-6 czerwiec 2013 r.
XXXIX Zgromadzenie Ogólne Międzynarodowego Stowarzyszenia Tunelowego ITA-AITES
Wykorzystanie przestrzeni podziemnej drogą do przyszłości
Underground – the way to the future
Kolejny, XXXIX Światowy Kongres Tunelowy WTC 2013 pod hasłem „Underground – the
way to the future” odbył się w dniach od 1 do 6 czerwca 2013 r w Genewie. Kongres ten
został zorganizowany wspólnie przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Robót Podziemnych
(ITA-AITES), Szwajcarskie Stowarzyszenie Tunelowe (STS) oraz Grupę Robót Podziemnych w
Szwajcarskim Stowarzyszeniu Inżynierów i Architektów (GTC). Obradom towarzyszył
organizowany corocznie na wiosnę Szwajcarski Kongres Tunelowy (STC). Wydarzenia te
zgromadziły 1800 uczestników z większości krajów członkowskich ITA (w tym 4 osoby z
Polski), a także wielu szwajcarskich inżynierów i studentów zajmujących się budownictwem
podziemnym.
Obrady plenarne, sesje tematyczne i posiedzenia Zgromadzenia Ogólnego i Grup
Roboczych (Working Groups) odbywały się w genewskim centrum Narodów Zjednoczonych -
Centre International de Conférences Genève (CICG). Tam też miała miejsce wystawa, na
której zaprezentowało się ponad 100 firm z całego świata.
Ceremonię otwarcia prowadził Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, a
jednocześnie członek Zarządu ITA Felix Amberg. Po wystąpieniach ustępującego Prezydenta
Międzynarodowego Stowarzyszenia Robót Podziemnych ITA-AITES Pana In-Mo Lee oraz
Prezydenta Szwajcarskiego Stowarzyszenia Tunelowego Pana Martin Bosshard głos zabrała
Minister Środowiska, Transportu, Energii i Komunikacji Pani Doris Leuthard. W swoim ponad
30 minutowym wystąpieniu podkreśliła rolę budownictwa podziemnego w rozwoju krajów
wysoko uprzemysłowionych ale też zwróciła uwagę na konieczność wykorzystania
przestrzeni podziemnej w ochronie środowiska i poprawie jakości życia. Jako przykład podała
planowaną w najbliższym czasie budowę tunelu z Winterthur przez Zurych do Berna, który
byłby przeznaczony tylko do ruchu ciężkiego transportu drogowego TIR przewożącego
towary i zaopatrzenie. Potrzeba budowy tego tunelu wynika z faktu, że mieszkańcy miast na
wspomnianej wyżej trasie chcą ograniczyć hałas i zanieczyszczenie środowiska. Projekt jest
na etapie studium koncepcyjnego. Wyrazem polityki władz Szwajcarii dążącej do ochrony
środowiska i wykorzystania przestrzeni podziemnej jest budowa dwóch transalpejskich tuneli
kolejowych – tunelu pod przełęczą Św. Gotharda (57 km) oraz tunelu Lötchberg (34 km). Tunele te są przeznaczone między innymi do przewozu samochodów ciężarowych na
specjalnych platformach. Dzięki temu znacznie spadnie natężenie ruchu i skróci się czas
przejazdu. Szczegółowe informacje o budowie tych tuneli, zagadnienia projektowe i
badawcze były tematem specjalnych sesji Szwajcarskiego Kongresu Tunelowego.
Ceremonii otwarcia Kongresu towarzyszyły występy szwajcarskich tradycyjnych zespołów
ludowych.
Strony 1 2 3 |
|